2014. július 9., szerda

Rámfordult egy szupercella

Egy zivatartalan időszak után újra meglátogatott egy vihar. Kedden a kialakuló MKR az ország közepén gyakorlatilag nullává degradálta a konvekciót délnyugaton, de ma szerdán... felrobbant a puskaporos hordó. A térségbe labilitás és nedvesség érkezett, ahogy északnyugatról a front lassan benyomult. Egyre több kis flekó jelent meg a radaron és, bár irodában ültem, szerencsére nemvotam szüneten, így gyorsan szereztem egy háromperces kimenőt fél 12 tájban.

Bizony megérte. Délnyugaton már ottvolt a böszmeteg vihar ami nem nézett ki túl vérmesnek, de amilyen vehemenciával kavargott... Gyenge szélnyírás volt, illetve a hidegcsepp maradványa jól kirajzolta a nedves felhőalapot.

A kép túlexponált, mivel a mobiltelefonban panorámamódnál nincs expó korrekció állítási lehetőség... De csak ez volt nálam, utólag meg nem szerkesztem meg az amúgyis rossz minőségű felvételekt mert csak rontanék a helyzeten. Valójában az egész sötét volt, félelmetes robajokkal.

A panorámaképen egy szép görgőfelhő is látszik ami a vihar előtt alakult ki. A látószög délkelettől délnyugatig terjed. Északon meg már jött a ráfordulás a masszív csapadékfallal.


A kép jobboldalán egy fa kezdődött ezért arra nem fotóztam, de itt jól látszik a homály, ahogy a csapadékfal már a kertek alatt volt. A bejárattól 20 másodpercre voltam... gondoltam jobb elindulni vissza dolgozni. Inkább a munka mint a jókora megázás.

Végül hatalmas centis cseppekben kezdett esni a záporeső, jókora dörgések közepette. Végül akkora felhőszakadás indult meg, hogy a látótáv 20méterre csökkent és elkezdett igencsak zörögni a tető. jég is keveredett az eső, de nem volt vészes, maximum a borsóméretet haladta meg, így kárt nem okozott.

Pillanatok alatt lezúdult 7mm és látványnak sem volt utolsó.

A radarképen látszik a cellarengeteg Nagyatád és Kaposvár térségében. Na a középső jókora reflektivitású kapott el. Szép kis öntözés volt az unalmas időszak után.

Alavetően többször is volt esőzés, de kevés látvánnyal, így rejtve maradtak az olvasói szem elől. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.